Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

    Sposób przyjmowania i załatwiania spraw regulują w szczególności przepisy następujących aktów prawnych:

    • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.),
    • Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.),
    • Zarządzenie Nr 1 Ministra Finansów z dnia 7 stycznia 2015 r. w sprawie wprowadzenia jednolitego rzeczowego wykazu akt w izbach skarbowych i urzędach skarbowych
    • Zarządzenie Nr 3 Ministra Finansów z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie prowadzenia rejestrów oraz przekazywania informacji w sprawach sadów administracyjnych (Dz.Urz. Min. Fin. z dnia 22 stycznia 2015 r. poz.7)
    • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46),
    • Regulamin organizacyjny Izby Administracji Skarbowej.

    Sprawy w urzędzie załatwiane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przy poszanowaniu zasad wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej.
    Zgodnie z Ordynacją podatkową załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej (art. 139 § 1 Op).
    Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone na podstawie dowodów przedstawionych przez stronę, lub na podstawie faktów powszechnie znanych i dowodów znanych z urzędu organowi prowadzącemu postępowanie. (art. 139 § 2).
    W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie urząd ma obowiązek zawiadomienia strony o przyczynach niedotrzymania terminu, wskazując nowy termin załatwienia sprawy (art. 140 § 1 Op). Do terminu, w którym ma być wydana decyzja nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa podatkowego do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnienia spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 139 § 4 Op).
    Na niezałatwienie sprawy we właściwym terminie służy stronie ponaglenie do organu wyższego stopnia , tj. do Ministerstwa Finansów (art. 141 §1 Op). Postępowanie wszczynane jest na wniosek strony lub z urzędu. Przy postępowaniu odwoławczym, odwołanie wnosi się do Ministerstwa Finansów za pośrednictwem organu pierwszej instancji, który tę decyzję wydał.
    Sprawy załatwiane są w formie pisemnej. Uprawnienia do podpisywania pism określa Regulamin organizacyjny Organu.

    Składania skarg i wniosków w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi
    Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
     

    Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
    • pisemnie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi, al. Kościuszki 83, 90-436 Łódź
    • Kancelaria Izby Administracji Skarbowej w Łodzi, pokój nr 1 - parter budynku
    • za pośrednictwem ePUAP
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: is1001@ld.mofnet.gov.pl
    • faksem na numer: +48 42 25 47 101
    • osobiście w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Łodzi

    Przyjęcia interesantów odbywają się:
    Pracownicy Izby Skarbowej w Łodzi przyjmują w sprawach wymagających wyjaśnień i uzgodnień od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
    W tych samych godzinach czynna jest kancelaria Izby Skarbowej.
    W sprawie skarg i wniosków Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi lub zastępujący go Wicedyrektor przyjmuje osoby zainteresowane od 7:30 do 15:30, po wcześniejszym umówieniu.

    Skargi i wnioski zarówno te nadesłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

    Krajowa Informacja Skarbowa
    Zadaniem KIS jest wydawanie interpretacji indywidualnych przepisów prawa podatkowego oraz zapewnianie jednolitej i powszechnie dostępnej informacji podatkowej i celnej.

    nr telefonu : 801 055 055, (+48) 22 330 03 30
    forma elektroniczna za pośrednictwem formularza: www.finanse.mf.gov.pl/pp/masz-pytanie-odpowiemy

     

    Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Podatkowej (KTI AP)
    KTI AP jest formą komunikacji, umożliwiającą Podatnikom przekazywanie opinii i informacji na temat:

    • naruszeń przepisów prawa podatkowego
    • funkcjonowania Administracji Podatkowej

    Numer Krajowego Telefonu Interwencyjnego Administracji Podatkowej oraz adres internetowy są jednolite na terenie całego kraju. Połączenie telefoniczne jest bezpłatne.
    nr telefonu : 800 807 007
    adres e-mail: powiadom_podatki@mf.gov.pl
    Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Podatkowej czynny jest w dni robocze od godz. 7:00 do 17:00
    Zarówno telefon interwencyjny jak i adres e-mail umożliwiają całkowicie anonimowe przekazanie informacji.

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 08.02.2017 Data publikacji: 08.02.2017 13:28 Data ostatniej modyfikacji: 28.02.2017 14:10
    Autor: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi Osoba publikująca: Agnieszka Majchrzak Osoba modyfikująca: Agnieszka Majchrzak
    Rejestr zmian