Główna siedziba Izby Administracji Skarbowej (w skrócie IAS) znajduje się przy al. Kościuszki 83 w Łodzi.
Na czele IAS stoi Dyrektor, który podlega Ministrowi Finansów.
Dyrektorowi w pracy pomagają zastępcy, a także pracownicy i funkcjonariusze.
Izba Administracji Skarbowej w Łodzi jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej (w skrócie KAS).
W każdym województwie jest jedna Izba Administracji Skarbowej.
Jak jest zbudowana KAS w naszym województwie?
Łódzką KAS tworzą:
- izba administracji skarbowej,
- urzędy skarbowe (29),
- urząd celno-skarbowy – w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (3) i oddziały celne (6).
Czym zajmuje się Izba Administracji Skarbowej?
Dyrektor IAS nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się urząd skarbowy (w skrócie urząd)?
Urząd skarbowy obsługuje i wspiera podatników w prawidłowym płaceniu podatków.
Urząd prowadzi też kontrole, czyli sprawdza, czy podatnicy przestrzegają przepisów.
Urząd pobiera zaległości podatkowe, gdy ludzie nie płacą podatków w terminie.
Urząd skarbowy zapewnia wpływ pieniędzy do budżetu państwa.
Dzięki temu możliwe jest sfinansowanie podstawowych potrzeb państwa i mieszkających w nim obywateli.
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrole celno-skarbowe.
Oznacza to, że urząd celno-skarbowy sprawdza, czy podatnicy przestrzegają przepisów prawa.
Urząd celno-skarbowy pobiera też opłaty związane z przewozem towarów przez granicę.
Urząd celno-skarbowy walczy z przestępczością gospodarczą.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynków Izby znajdują się na stronie internetowej w zakładce Dostępność/Dostępność architektoniczna.
Kontakt z Izbą Administracji Skarbowej w Łodzi
Aby załatwić sprawy w IAS osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Izba Administracji Skarbowej w Łodzi, al. Kościuszki 83, 90-436; pok. nr 1,
- wysłać e-mail na adres: ias.lodz@mf.gov.pl,
- wysłać faks na numer: +48 42 25 47 101,
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: +48 42 25 47 000,
- skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca ma prawo do skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce: Dostępność/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.