Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:
- Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax.
- Ewidencja Zobowiązanych prowadzona w systemie informatycznym Egapoltax.
- Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax.
- Rejestr wydanych zaświadczeń.
- Rejestr czynności cywilnoprawnych w systemie informatycznym Czynności majątkowe.
- Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw.
- Rejestr aktów notarialnych.
- Rejestr zaewidencjonowanych kas fiskalnych.
- Rejestr kontroli podatkowych.
- Ewidencja mandatów.
- Ewidencje środków trwałych.
- Ewidencja materiałów archiwalnych.
Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji i archiwów regulują następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2019.900 t.j.),
- ustawa z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz.U.2019.63 t.j.),
- zarządzenia Nr 47 Ministra Finansów z dnia 15 lipca 2015r. zmieniające zarządzenie w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych oraz organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w tych organach (Dz.Urz.MF.2015.46),
- zarządzenie Nr 37 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach (Dz.Urz.MF.2012.44),
- ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U.2019.351 t.j.).