Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:

    • Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax.
    • Ewidencja Zobowiązanych prowadzona w systemie informatycznym Egapoltax.
    • Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax.
    • Rejestr wydanych zaświadczeń.
    • Rejestr czynności cywilnoprawnych w systemie informatycznym Czynności majątkowe.
    • Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw.
    • Rejestr aktów notarialnych.
    • Rejestr zaewidencjonowanych kas fiskalnych.
    • Rejestr kontroli podatkowych.
    • Ewidencja mandatów.
    • Ewidencje środków trwałych.
    • Ewidencja materiałów archiwalnych.

    Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji i archiwów regulują następujące przepisy:

    • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz.U.2019.900 t.j.),
    • ustawa z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz.U.2019.63 t.j.),
    • zarządzenia Nr 47 Ministra Finansów z dnia 15 lipca 2015r. zmieniające zarządzenie w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych oraz organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w tych organach (Dz.Urz.MF.2015.46),
    • zarządzenie Nr 37 Ministra Finansów z dnia 14 sierpnia 2012r. w sprawie postępowania w przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego decyzji, postanowienia lub innego aktu albo czynności z zakresu administracji publicznej oraz rejestrów prowadzonych w tych sprawach (Dz.Urz.MF.2012.44),
    • ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U.2019.351 t.j.).

     

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 12.05.2015 Data publikacji: 12.05.2015 14:05 Data ostatniej modyfikacji: 04.09.2019 09:13
    Autor: Agnieszka Pawlak Osoba publikująca: Agnieszka Pawlak Osoba modyfikująca: Agnieszka Majchrzak