- Liczba rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych dokonanych za pośrednictwem usługi „Umów wizytę", przekroczyła 6 mln w całej Polsce.
- W województwie łodzkim liczba ta wynosi blisko 500 tys. wizyt.
- Dzięki usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" podatnicy mogą bezpieczniej i bardziej komfortowo załatwić swoje sprawy w urzędzie.
Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym", dzięki której klient zarezerwuje spotkanie w urzędzie skarbowym została przygotowana przez Izbę Administracji Skarbowej w Białymstoku i wdrożona w całym kraju. Umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie. To wygoda, oszczędność czasu, bezpieczeństwo i ułatwienie załatwiania spraw podatkowych różnym grupom naszych klientów oraz dostosowanie do ich indywidualnych potrzeb.
Podatnicy korzystają z usługi
Do tej pory podatnicy w całym kraju umówili przy pomocy usługi 6 mln wizyt, co daje średnio prawie 400 tys. wizyt miesięcznie.
W województwie łodzkim takich wizyt było dotychczas blisko 500 tys., a najczęstszym powodem rezerwacji było uzyskanie zaświadczenia lub załatwienie spraw związanych z podatkami majątkowymi oraz aktualne sprawy związane z rozliczeniem zeznań podatkowych.
Od uruchomienia usługi w całym kraju szybko przybywa rezerwacji za pośrednictwem internetowego formularza, dostępnego na stronie wizyta.podatki.gov.pl. To dobra informacja, ponieważ rezerwacja internetowa jest najszybszą i najłatwiejszą formą umówienia się do urzędu skarbowego na dogodny termin.
Umówienie wizyty to kilka prostych kroków
Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail. Nie ma potrzeby umawiania wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru). Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące składanego dokumentu - umów wizytę na podatki.gov.pl.
Stale ulepszamy usługę
Wprowadziliśmy system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie. Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
Na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić. Ponadto, system rezerwacji wizyt został zintegrowany z ankietami badającymi poziom zadowolenia podatników z wizyty w urzędzie. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze i podała adres e-mail, otrzymuje wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki wykorzystywane do dalszej poprawy jakości naszej obsługi.