26 czerwca 2015 r. w siedzibie Business Centre Club odbyła się uroczysta Gala Finałowa konkursu na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy. Po raz 13-ty dokonano wręczenia dyplomów dla zwycięskich urzędów skarbowych.
W tegorocznej edycji przedsiębiorcy wyróżnili 65 urzędów skarbowych, które otrzymały tytuł „Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy". Prawo używania tytułu przysługuje przez 1 rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.
W woj. łódzkim wyróżnienie otrzymały:
- Urząd Skarbowy w Bełchatowie
- Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna
- Urząd Skarbowy Łódź-Widzew
Podczas uroczystości Prezes Business Centre Club Pan Marek Goliszewski złożył serdeczne podziękowania wyróżnionym urzędom skarbowym za życzliwość i profesjonalizm w obsłudze przedsiębiorców. Liczy na dalszą kontynuację konkursu w następnych latach.
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów nadzorujący pracę Administracji Podatkowej Pan Jacek Kapica wskazał, że ocena klienta jest istotnym wyróżnieniem dla pracy urzędów. Złożył gratulacje urzędom skarbowym, które otrzymały dyplom. Ich praca i doświadczenie stanową wkład w tworzenie dobrych praktyk w zakresie ujednolicania standardów we wszystkich urzędach skarbowych w kraju. Poinformował również, że obecnie Administracja Podatkowa realizuje szereg zmian organizacyjnych wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klienta i zwiększających zaufanie obywatela do Administracji Podatkowej. Ustawa o administracji podatkowej wprowadza nowe rozwiązania między innymi usługę asystenta podatnika z której już niedługo będą mogli skorzystać mikroprzedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą.
W najbliższym czasie uruchomiona zostanie ponadto usługa „Sprawdzenie statusu podmiotu w VAT" dostępna dla podatników, którzy chcą sprawdzić, czy ich kontrahenci są czynnymi podatnikami VAT.
Podobnie jak w latach ubiegłych, urzędy skarbowe oceniane były na podstawie sumy punktów przyznanych przez przedsiębiorców w wypełnionej ankiecie konkursowej. Ocenie podlegały jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji z urzędem oraz kompetencje pracowników. W tym roku na konkurs wpłynęło 23 tysięcy ankiet.
Przedsiębiorcy wskazywali na profesjonalizm oraz pozytywne nastawienie urzędników do podatnika oraz wskazali obszary oczekiwanych zmian, sugerowali między innymi:
- zwiększenie liczby dni w tygodniu z wydłużonym czasem pracy urzędów,
- rozszerzanie zakresu przyjmowanych dokumentów drogą elektroniczną,
- prowadzenie cyklicznych szkoleń w zakresie przepisów podatkowych,
- rozszerzenie działalności urzędów o doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej,
- a nawet rozważenie wprowadzenia strojów służbowych dla pracowników urzędów skarbowych.